Els ciutadans tenim la meitat de la responsabilitat i la solució per reduir l'impacte ambiental

There are no translations available.

pere debatEl director de la Càtedra, Pere Fullana, va apostar ahir pels petits canvis ciutadans per tal de millorar la sostenibilitat de la ciutat de Barcelona en el debat “Sostenibilitat i ciutat: reptes de la Barcelona global”, organitzat per Alumni UPF.

Seguint la premissa “Pensa localment, actua globalment”, va recordar que “anem molt aturats en pensament i en acció” per mitigar l’impacte ambiental però que els ciutadans “tenim la meitat de la responsabilitat i de la solució”.

En aquest sentit, va remarcar la facilitat que tenim com a individus per reduir la nostra empremta ecològica amb petits canvis col·lectius, com ara reduir la quantitat de pasta de dents que emprem diàriament i que després va a parar a la planta de tractament de residus. Enfront d’aquestes senzilles iniciatives, “per una empresa disminuir a la meitat el seu impacte ambiental implica molts més obstacles”, per la qual cosa “no podem passar sempre el problema al ‘dolent’”, és a dir, el sector industrial o el gestor públic, sinó que hem de prendre iniciativa i “reduir la ‘mandra’ dels cinc minuts” que ens costa, per exemple, separar bé els residus.

Fullana també va reclamar tenir cura de com es comuniquen les millores ecològiques que implicaran certes mesures, com ara incentivar els espais verds a Barcelona. I és que “sovint es diu que tenir més espais verds a Barcelona frenarà la contaminació, però això no és veritat”, ja que les plantes absorbeixen CO2, i aquest no és un dels gasos tòxics que contaminen la ciutat. “Sí que cal incentivar el verd”, va assegurar, “però tinguem en compte que no solucionarà el problema de la pol·lució”.

Per altra banda, va proposar “dignificar el sou dels treballadors del sector” com a solució per la massificació turística d’una Barcelona que cada any rep més visitants, així com repartir amb més equitativitat les càrregues i els beneficis que comporta aquesta activitat.

El debat, en què també van participar el comissionat d'ecologia de l'Ajuntament de Barcelona Frederic Ximeno i la portaveu de la Plataforma per la Qualitat de l'Aire Maria García, va abarcar diversos temes relacionats amb la sostenibilitat a Barcelona, des dels problemes de contaminació ocasionats per movilitat fins al turisme sostenible, passant per iniciatives per fer de Barcelona una ciutat més verda. Es va retransmetre en straming i es pot tornar a visionar en aquest enllaç.

Segueix-nos a les xarxes!

Projectes destacats